20 Ocak 2016 Çarşamba

Hamilelikte Tüketilmesi Gereken Gıdalar

Doğacak bebeklerinin sağlıklı olabilmesi için anne adaylarının beslenmelerine çok dikkat etmesi büyük önem taşımaktadır. Her bireyin bünyesi farklı olduğu için hamile kalındığında değişik zorluklarla karşılaşılabilmektedir. Bebek bekleyen pek çok kadın hamilelikte nasıl beslenmeli sorusuna cevap aramaktadır. Bu yazımızı okuyarak sizde beslenmeniz konusunda nelere dikkat etmeniz gerektiğini öğrenebilir, hamilelikte hangi gıdaların tüketilmesi gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.


-Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Bu yüzden bu öğünü kesinlikle atlamamanız gerekiyor. Kahvaltı tabağınızda mutlaka her gün bir yumurta olmasına özen göstermelisiniz.


-Bebeğinizin sağlıklı bir biçimde büyüyebilmesi için hamilelik boyunca 950 gr protein depo edilmesi şarttır. Et, tavuk, balık gibi besinleri sofralarınızdan eksik etmemelisiniz.


-Alkol ve kafein içeren içeceklerden kesinlikle uzak durmalısınız. Ayrıca suni tatlandırıcılarla hazırlanan içecekleri de tüketmemelisiniz. Meyve suyu içmeyi seviyorsanız hazır meyve sularını değil evde kendiniz sıkacağınız meyve sularını tercih etmelisiniz. Bitki çaylarını seçerken de titizlik göstermelisiniz.


-Mide bulantılarınız fazlaysa zencefil çayı içebilirsiniz. Ancak günde 2-3 bardağı aşmamaya özen göstermelisiniz. Çayınızı taze zencefil kullanarak hazırlayabilirsiniz. Limonun da bulantı giderici etkisi olduğu biliniyor. Dilerseniz zencefil çayınızın içine limon sıkabilirsiniz.


Hamile beslenmesinde önemli olan bir diğer konu da yeterli miktarda su tüketmektir. Suyunuz fazla soğuk olmamalı ve hızlı bir şekilde değil yavaş yavaş içerek tüketmelisiniz.


-Vücudunuzdan toksinleri atarak mide bulantınıza son vermek için elma yiyebilirsiniz, ancak abartmamak kaydıyla. 2-3 elmayı bir anda tüketmek midenizin daha da şiddetli bir şekilde bulanmasına sebep olabilir.


-Nane çayı içmek ya da birkaç nane yaprağını çiğnemek bulantıyı dindirebilmektedir. Fakat midenizde ekşime olmasından şikâyetçiyseniz nane ekşimeyi arttırabileceği için tüketiminden uzak durmalısınız.


Hamilelikte sağlıklı beslenme konusuna maksimum düzeyde özen göstermeniz bebeğinizin çok daha sağlıklı olması ihtimalini güçlendirecektir. Sizlerle paylaştığımız bu bilgileri hayata geçirerek çok daha rahat bir gebelik dönemi geçirebilirsiniz.



Hamilelikte Tüketilmesi Gereken Gıdalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder