19 Ocak 2016 Salı

Hamilelik Döneminde Yapılması Tavsiye Edilen Egzersizler

Hamilelik dönemi kadınlar için zorlu geçen bir süreçtir. Enerjisi azalan kadın yoğun yorgunluk hissetmeye başlar ve vücudu ağrılara teslim olur. Bunların olmasını engellemek için hamile bayanların doğru şekilde egzersiz yapması gerekmektedir. Yapılan egzersizler kadının zinde kalmasına yardımcı olacaktır. Sizde yorgunluğunuzu üzerinizden atmak ve kendinizi çok daha canlı hissetmek istiyorsanız egzersiz yapmaya bir an önce başlamalısınız.


Bol Bol Yürüyün                   


Hamile kadınlara egzersiz olarak en çok yürüyüş yapmaları tavsiye edilmektedir. Yapılan yürüyüşler anne adayının daha sağlıklı ve zinde olmasını sağlamaktadır. Bu yürüyüşlerin bebeğe herhangi bir zararı da bulunmamaktadır.


Karnınızı ve Sırtınızı Çalıştırın


En çok önerilen ikinci egzersiz ise karın ve sırt bölgesi için yapılan egzersizlerdir. Sırtınızı ve karnınızı çalıştırmanız halinde ağrı hissetmeden süreci geçirebilir hem de formda kalabilirsiniz.


Yoga İle Dinç Kalın


Hamile kadınlar yoga yaparak sırt dirençlerini arttırabilmektedir. Çünkü yoga duruş pozisyonuna daha fazla hakim olmanızı sağlar. Sağlıklı ve sorunsuz bir hamilelik süreci geçirmek isteyen pek çok kadın düzenli olarak yoga yapmaktadır.


Sırtınız İçin Egzersiz


Karnınız büyüdükçe sırtınıza giden yok daha da artmaya başlamaktadır. Bu nedenle hamile kadınlar çok ciddi sırt ağrıları yaşamaktadır. 3 ila 6. Aylarda sizde sırt egzersizlerine gereken zamanı mutlaka ayırmalısınız. Bu sayede hamileliğinizi çok daha rahat bir şekilde geçirme şansını elde edebilirsiniz.


Pilates Yapmayı Es Geçmeyin


Hamile kadınlara önerilen bir diğer egzersiz ise pilates yapmalarıdır. Pilates egzersizinin ilk 3 aylık dönemde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu egzersizin gebe kadınlara faydası çok büyüktür.


Sağlıklı bir hamilelik dönemi için egzersiz yapmanız gerekmektedir. Egzersiz yaparsanız hem kendi sağlığınızı korumuş olursunuz hem de bebeğinizin çok daha sağlıklı şekilde dünyaya gelmesini sağlarsınız. Egzersiz yaparak yorgunluk hissinden kurtulabilir ve ağrısız bir şekilde bebeğinizin dünyaya geleceği günü beklemeye başlayabilirsiniz.



Hamilelik Döneminde Yapılması Tavsiye Edilen Egzersizler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder